17 kwietnia 2012

Dietetyczne frytki

Oto wersja popularnego "dania" dla łasuchów, lecz w o wiele zdrowszej i oczywiście mniej kalorycznej wersji.


SKŁADNIKI

ziemniaki (ilość wg uznania, u mnie była to cała miska (dla kilku osób) czyli ok. 2kg)
4 łyżki oleju
przyprawy (oregano, tymianek, bazylia, majeranek, vegeta)


PRZYGOTOWANIE

Ziemniaki obieramy, myjemy, kroimy w podłużne i niezbyt grube paski (ok. 0,5cm). Wrzucamy do dużej miski. Polewamy olejem i posypujemy przyprawami. Dokładnie mieszamy. Gotowe wysypujemy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.

Pieczemy w ok. 180*C przez +/- 1 godzinę.

Tak naprawdę w czasie pieczenia trzeba sprawdzać ziemniaki, ponieważ wszystko zależy od ich odmiany.

Oczywiście mają one inny smak niż tradycyjne, smażone w głębokim oleju, aczkolwiek dla mnie właśnie w tej wersji czuć prawdziwy smak ziemniaka. Im ziemniaki są luźniej, tym bardziej przypominają tradycyjne frytki oraz krócej się pieką.


PODANIE

Wg uznania. U mnie był to ketchup, pieczarki i łyżka sosu czosnkowego (majonez + jog nat). Choć część jadłam zupełnie bez niczego.


Smacznego!

2 komentarze:

  1. Mmmm!!! Przepięknie wyglądają!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I pięknie smakują :D Są naprawdę dobre, dla mnie lepsze, niż tradycyjne :)

      Usuń

Zapraszam do wyrażenia opinii :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...