08 maja 2012

Pizza - dietetyczna, bez pieczenia i mąki

Tak, właśnie tak. Stworzyłam dziś bardzo zdrową i dietetyczną pizzę, którą przyrządza się szybko, nie trzeba grzać piekarnika i używać typowej mąki. Jak to zrobiłam? Bardzo prosto, aż dziw bierze, że tak można :) Znowu z ręką na sercu polecam. Jest smaczna i nie odbiega zbytnio od tradycyjnej :) No chyba że mówimy tu o walorach zdrowotnych i energetycznych, bo jedna porcja - bardzo duża, po której ja osobiście miałam dość, zawiera ok. 350kcal


SKŁADNIKI na 1 porcję

Ciasto:
3 łyżki płatków owsianych
1 łyżka OP
1 łyżka OO
1 jajko
60g kefiru
czubeczek łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta sody
sól morska

Farsz:
40g czerwonej papryki
4 pieczarki
1 1/2 łyżki kukurydzy konserwowej
3 cieniutkie plasterki cebuli
20g polędwicy
1 mały ząbek czosnku
2 plastry sera Gouda (Światowid, cienkie plastry)
ketchup
sól morska, pieprz, papryka ostra, oregano, bazylia, tymianek
opcjonalnie woda


PRZYGOTOWANIE

Umytą paprykę kroimy w kosteczkę. Cebulkę obieramy i tniemy cieniutkie plastry. Czosnek także obieramy i drobno siekamy. Polędwicę również tniemy na cienkie ok. dwa plastry i w paseczki. Pieczarki czyścimy i kroimy w plasterki. To, wraz z kukurydzą, podduszamy na patelni ceramicznej lub teflonowej (bez dodatku tłuszczu) - warto dodać trochę wody, aby nie przypalić poszczególnych części. Pod koniec przyprawiamy każdą z przypraw - ich ilość i miękkość warzyw zależy od waszych indywidualnych upodobań.
W czasie gotowania "farszu" przygotowujemy ciasto na pizzę: mielimy otręby i płatki owsiane - wsypujemy do miski, dodajemy proszek do pieczenia i sodę, wbijamy jajko, wlewamy kefir, sypiemy sól i dokładnie mieszamy. Gotowe ciasto wylewamy na środek na średnio rozgrzaną patelnię - ciacho samo się rozejdzie tyle, ile powinno - przykrywamy odpowiednio dużą pokrywką i "pieczemy" z obu stron (do brązowości) na małym ogniu.

Kiedy placek jest gotowy, ściągamy go z patelni na ulubiony talerz. Smarujemy ketchupem, nakładamy warzywa, pokrywamy dwoma plastrami sera - wstawiamy na ok. 30sek do mikrofali. Następnie polewamy ketchupem i gotowe.

Jeśli ktoś nie posiada mikrofali, może to zrobić na patelni - pod przykryciem, potrwa to ok. 2-3min.
Przyznam, że miałam robić to z serkiem wiejskim, jednak chciałam Wam pokazać, jak wyglądają same warzywa na cieście i zostało mi to uniemożliwione. To z tego powodu, że serek wiejski rozpuszczony w mikrofali może i byłby o dobrej konsystencji, ale zostałaby z niego woda, która wchłonęłaby się w ciasto, a tego chciałam uniknąć. Jeśli Wy chcecie bardziej dietetycznie (ja tak przy następnej okazji zrobię), to ser żółty zastąpcie ok. 2 łyżkami serka wiejskiego, który dodajcie do warzyw pod koniec obróbki termicznej :) Sprawdza się on genialnie jako zamiennik tego kalorycznego składniku - choć jeden plaster ze Światowidu zawiera 23kcal.


PODANIE

Ja właśnie pokryłam swoją pizzę serem, roztopiłam go i polałam ketchupem. Jeśli chcecie, możecie też zrobić sos czosnkowy na bazie jogurtu naturalnego. Mnie się akurat nie chciało go przyrządzać, choć wiele czasu by to nie zajęło, no ale :) Poniżej przedstawiam Wam kilka zdjęć, żebyście mogli skonfrontować to, jak po kolei wyglądało tworzenie ostatniego wizerunku pizzy.



Smacznego!

9 komentarzy:

  1. nawet bardziej mam ochotę na tą pizze niż taką klasyczną ;DDD i fajnie że ciasto takie pulchniutkie. Na pewno było pyszne! :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi :) Rzeczywiście była pyszna, bardziej, niż się spodziewałam :D

      Usuń
  2. Super blog! Aż jestem głodna patrząc na te posiłki , będę zaglądać tu czesciej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo i jak najbardziej zapraszam :)

      Usuń
  3. Wow!!! Świetna pizza! Chętnie spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Robię praktycznie identyczną pizze - jest mega! :D

    studentkanadiecie.blogspot.com/ - zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. przepraszam czy w smaku ciasta wyczuwalne jest jajko?

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do wyrażenia opinii :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...