24 maja 2012

Tego tu jeszcze nie było

Przyznaję. Dawno nie zamieściłam nowego przepisu. Folder ze zdjęciami potraw zawiera sporo plików, gdzie połowę utraciłam ze względu na szwankowanie karty... Powiem Wam szczerze, że sprzęty mnie nie lubią. Zdecydowanie. Jednak przede wszystkim nie miałam czasu ani nastroju na tego typu operacje. Mimo to po wczorajszej - dobrze zdanej maturze z angielskiego - dzisiaj witam Was po tej przerwie nowym wpisem. Jak dla mnie - genialnym! Powiem Wam, że do niedawna nienawidziłam pieczarek. Jak byłam mała i szliśmy z rodziną na pizzę, to było specjalne zamówienie: połowa pizzy z kukurydzą, ale koniecznie bez pieczarek. Dzisiaj je uwielbiam! Moje kubki smakowe robią rewolucję... Jeszcze trochę, a zacznę lubić wątróbkę, na myśl której mam ochotę zwrócić to pyszniaste danie, które przygotowałam sobie w ramach IIśn / obiadu... I idąc tokiem tej rewolucji doszłam do momentu, w którym poza pieczarkami zjadłam inne grzyby. Pierwszy raz w życiu! I to z własnej, nieprzymuszonej woli. Nie wiem, jak to możliwe, biorąc pod uwagę fakt, że od dziś postanawiam jeść ich więcej i częściej... Dobra, koniec tego zachwycania i dziwienia się. Czas na przedstawienia Wam propozycji na placki z borowikami. Chyba borowikami. Były zamrożone. Ja grzybów nie lubiłam do tej pory zarówno jeść, jak i zbierać, tak więcej ręki nie dam sobie uciąć, ale włosy owszem - w końcu myślałam o ponownej wizycie u fryzjera :D Ach! Przepraszam za średniej jakości zdjęcia, ale grafik i fotograf ze mnie żaden - w odróżnieniu od brata grafika...


SKŁADNIKI kalorycznie na 1 porcję (ok. 430kcal), możliwością najedzenia się na 2 porcje (ja jestem łakomczuchem, który jeśli wie, że może zjeść więcej, bo zdrowe i małokaloryczne, po prostu to robi :)

Ciasto:
50g płatków owsianych
2 kopiaste łyżki OO
2 kopiaste łyżki OP
szczypta sody
szczypta proszku do pieczenia
40ml wody gazowanej
20ml mleka 0,5%
40ml jog nat (u mnie rzadkiego)
1 mniejsze jajko (50-60g)
sól morska

"Farsz"
150g borowików (świeżych lub mrożonych, ja miałam mrożone)
1/2 małej cebuli czerwonej (30g)
sól morska, pieprz
opcjonalnie woda


PRZYGOTOWANIE

Przygotowania zaczynamy od farszu, a ciasto robić będziemy w między czasie.

 "Farsz"
Mrożone borowiki najlepiej wcześniej rozmrozić. Kiedy już będą gotowe wrzucamy je do garnka (jeśli przed mrożeniem ich nie pokroiliśmy, to robimy to przed gotowaniem), podlewamy małą ilością wody i przyprawiamy solą. Dusimy do miękkości w razie czego dolewamy wodę. Ja po ich przestudzeniu w miarę możliwości pokroiłam je na plastry.
Kiedy będą gotowe możemy obrać i pokroić w kosteczkę cebulkę. Dać ją na patelnię z małym dodatkiem wody i soli, i poddusić. Pod koniec dodać borowiki i je przesmażyć przez ok. 3-5min co jakiś czas mieszając (na zmniejszonym ogniu).

W między czasie robimy Ciasto.
Płatki i otręby mielimy na puch - ja w niezawodnym młynku do kawy - i wsypujemy do mniejszej miski. Wbijamy jajko, dodajemy proszek, sodę, sól i produkty płynne. Mieszamy dokładnie na jednolitą masę.

Placki możemy smażyć na dwa sposoby:
Sposób I -> na widelec nabijamy część grzybów, moczymy go w cieście i ściągamy na patelnię teflonową / ceramiczną o małym ogniu i bez dodatku tłuszczu.
Sposób II -> grzyby dorzucamy do masy na ciasto, mieszamy i robimy łyżką stołową placki na średnio rozgrzanej patelni.

Placki smażymy z obu stron. Są grube, bo mają minimum 1cm.


PODANIE

Ja swoje posmarowałam cienko jogurtem naturalnym i posypałam zostawionymi grzybami. Jednego placka zjadłam z serkiem wiejskim, kolejnego z ketchupem, a następnego na pół z chrzanem i musztardą. Do pokazanej liczby placków na zdjęciu dochodzą jeszcze 3 duże, które już nie chciały mi się zmieścić na patelni :)

Od teraz - w miarę możliwości czasowych - będę podawać wartości odżywcze dania, a z czasem, kiedy powstanie odrębna strona odnosząca się do zdrowia w ogóle, a w tym sportu, będę robić odsyłacze do zalet konkretnych produktów użytych w przygotowaniach. Wartości te są oczywiście podawane w przybliżeniu. W rzeczywistości mogą się nieznacznie różnić.


Kcal: 430.
Białko: 29,70g
Tłuszcze: 13,40g
Węglowodany: 33g



Smacznego!

7 komentarzy:

  1. zakochałam się w tym blogu. co drugi przepis mi idealnie pasuje, bardzo "moja" kuchnia... już dodałam całą masę przepisów do ulubionych i będę próbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, dziękuję! ;-) Czekam na relacje z wypróbowanych przepisów :)

      Usuń
  2. Ten przepis jest zdecydowanie dla mnie! Uwielbiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis! Bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. nominowałam Cię do tagu 'liebster blog <3' :)
    zapraszam po szczegóły do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. pysznie :)
    na pewni bede korzystała z przepisów

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmmm, brzmi obłędnie! Już widzę, jak mi cieknie ślinka. 😋 Muszę koniecznie spróbować tego przepisu!
    https://fitszef.pl/

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do wyrażenia opinii :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...