07 maja 2012

Pomysł na nietuzinkowy obiad

Mam w lodówce ziemniaki z wczorajszego obiadu i miałam je wykorzystać, jednak całkiem o tym zapomniałam. Wstawiłam ryż w celu skomponowania jakiejś sałatki i pomyślałam sobie - a czemu by znowu sałatka? Mogłabym sobie odpowiedzieć: Bo je uwielbiam. Jednakże uznałam, że przydałoby się zrobić i zjeść w końcu najprawdziwszy obiad, a nie ciągle jakieś placki, naleśniki i sałatki. Z tego wszystkiego wyszło mi kolejne danie, na myśl którego ślinka mi cieknie. Pokombinowałam, przeprowadziłam skromną rewolucję w kuchni i jestem zachwycona. Jak wspominam skład, to wydaje mi się to "normalne", ale jak wedrze mi się do głowy wspomnienie o smaku i zapachu.... rozpływam się! Szczerze Wam polecam ten przepis. Uważam, że jest to jeden z najlepszych. A oto i on:


SKŁADNIKI na 1 porcję

1/2 woreczka brązowego ryżu
3 łyżeczki kukurydzy konserwowej
1 ogórek konserwowy
40g polędwicy
1/5 czerwonej papryki
garść szczypioru (już posiekanego)
3 kopiaste łyżeczki serka wiejskiego
sól morska, pieprz


PRZYGOTOWANIE

Ryż gotujemy w osolonej wodzie. W tym czasie: kroimy dwa plasterki polędwicy, ją na paseczki i w kostkę. Umytą paprykę i szczypior + ogórek kroimy w kosteczkę. 
Ugotowany ryż wrzucamy na patelnię (najlepiej ceramiczną lub teflonową, co pozwoli na uniknięcie użycia oleju), dodajemy pokrojone składniki i podduszamy na małym ogniu, co jakiś czas mieszając. Powinno to trwać ok. 5min. Następnie przyprawiamy całość solą i pieprzem - dokładnie mieszamy i dusimy 2min. Po tym czasie dodajemy serek wiejski, łączymy ze sobą i poddajemy obróbce termicznej jeszcze przez ok. 3-5min. Tak, aby przynajmniej serek się rozpuścił.


PODANIE

Obiad ściągamy z patelni na talerz i dajemy mu chwilę na przestudzenie się. Prócz tej czynności nie pozostaje nam nic innego, jak zabrać się za jedzenie. Użyte warzywa przy tym czasie gotowania są na wpół twarde więc jeżeli ktoś nie toleruje takiej ich "konsystencji", należy dusić je dłużej - do sprawdzenia. Ja po prostu wolę krócej, ponieważ wtedy ucieka mniej wartości odżywczych :)

Smacznego!



4 komentarze:

  1. dawno już nie jadłam na obiad dania z ryżem :) muszę to zmienić, tym bardziej, że nie próbowałam ryżu z serkiem wiejskim :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo fajny, zwłaszcza roztopiony, bo jest w smaku zbliżony do sera żółtego :)

      Usuń
  2. A ja właśnie uwielbiam ryż z serkiem wiejskim, do tego trochę warzyw i mamy sałatkę idealną:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję jeszcze coś takiego na ciepło - podduszone i roztopiony ser, jeśli nie jadłaś, naprawdę zachęcam. Zwłaszcza, że jak piszesz, lubisz takie połączenia :)

      Usuń

Zapraszam do wyrażenia opinii :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...