17 kwietnia 2012

Pełnoziarniste naleśniki ze szpinakiem

Nadzienia "szpinakowego" nie zmieniam podstawowej formy, ponieważ jego taka "baza" najbardziej mi smakuje i wedle potrzeb - coś dodaję, a coś ujmuję.

SKŁADNIKI na 1-2 porcje naleśników, na 1 porcję nadzienia

I ciasto:

1 łyżka OP
1 łyżka OŻ
1 łyżka OO
1/2 jajka (wymieszanego w literatce)
1 łyżka PŻ
1 łyżka PO
ok. 1/4 szklanki mleka 0,5%
1 łyżka SL

II nadzienie:

75g świeżego szpinaku (ew. mrożony, ale należy wziąć pod uwagę wagę wody)
1/2 malutkiej cebulki
2 ząbki czosnku
2 łyżki oliwy z oliwek
opcjonalnie woda
2 plastry żółtego sera Światowid mierzwiony (cienkie plastry)
sól, pieprz, oregano, bazylia, majeranek


PRZYGOTOWANIE

I ciasto:

Otręby i siemię mielimy na puch. Wszystkie składniki z produktów na ciasto mieszamy w misce i smażymy naleśniki na patelni teflonowej, bez dodatku tłuszczu i na średnim ogniu. Trzeba dobrze je podsmażyć, aby chciały się przewrócić na drugą stronę - UWAGA - naleśniki z mąki pełnoziarnistej smażą się dłużej. Jeśli zobaczycie, że mleka jest za mało, należy go dolać, zaś jeśli za dużo, dodać troszkę mąki. Musicie robić to na oko, ja ilość 1/4 szkl. również na oko podałam. Naleśników powinno wyjść 3-4. Przed każdym wylaniem masy na patelnię należy wymieszać tę masę, ponieważ mąki pełnoziarniste mają to do siebie, że opadają na dno.

II nadzienie:

Cebulę i czosnek obieramy i kroimy w drobną kosteczkę. Wrzucamy na patelnię z dodatkiem oliwy, smażymy posypane szczyptą soli.
Szpinak myjemy i kroimy - wedle uznania. Dodajemy do podsmażonych warzyw, przyprawiamy solą, pieprzem, oregano, bazylią i majerankiem (przysłowiowa szczypta). Dusimy pod przykryciem kilka minut, mieszając co jakiś czas i patrząc czy nie należy dodać wody. Gdy szpinak jest gotowy dodajemy ser żółty i mieszamy aż do jego roztopienia.


PODANIE

Naleśniki smarujemy przygotowanym nadzieniem szpinakowym, zwijamy i rozkoszujemy się smakiem. Bardzo długo nie jadłam szpinaku, ponieważ u mnie w domu nie gościł on w menu, ale odkąd go spróbowałam, stwierdzam, że jest pyszny i będzie się on znajdował w mojej diecie.

 

Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Świetne przepisy! osobiście uwielbiam szpinak:)
    mam jeszcze pytanie- przy plackach pełnoziarnistych znalazłam skłądnik- "1 łyżka ZP" co to takiego ZP? w legendzie nie widzę...

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja przedstawiłam się szpinakowi stosunkowo niedawno, ale po pierwszym przyrządzeniu dania z nim w roli głównej, powiedziałam sobie "To jest to!" - jest pyszny, a jaki zdrowy ;-)
      Przepraszam za to przeoczenie, skrót dodałam później, po stworzeniu legendy i stąd ta nieścisłość. ZP to zarodki pszenne, zaraz dodam je do ramki, dziękuję za wskazanie braku ;-)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Baaardzo fajne przepisy, trafiają w moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi ;-)
      Od jakiegoś czasu także gustuję w takich potrawach,
      pozdrawiam :)

      Usuń

Zapraszam do wyrażenia opinii :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...