18 kwietnia 2012

Makaron pełnoziarnisty z twarogiem, szczypiorkiem i pomidorem

Przepis jest bardzo prosty i szybki do wykonania. Kiedy nie posiadamy zbyt wiele produktów w domu, bądź czasu lub chęci na bawienie się w kuchni, to polecam to właśnie danie, które jest zdrowe i smaczne - przedstawia nam twaróg w swej nowe odsłonie, bo lekko roztopiony całkiem inaczej smakuje. Pomysł zaś zrodził się stąd, że miałam już makaron, który przydałoby się zużyć, a naszła mnie ochota na mały eksperyment.


SKŁADNIKI na 1 porcję

200g (po ugotowaniu) pełnoziarnistego makaronu
150g chudego twarogu
pęczek szczypiorku (około, ja urwałam z ogródka)
1 pomidor
sól, pieprz


PRZYGOTOWANIE

Makaron gotujemy wg opakowania - ja miałam gotowy z poprzedniego dnia, który potem odgrzałam. Z tego co się orientuję, to 100g surowego odpowiada 200g po ugotowaniu.

Szczypiorek siekamy.

Gotowy makaron wrzucamy na patelnię, na to rozdrabniamy twaróg, sypiemy szczypiorek i przyprawiamy. Całość grzejemy na małym ogniu aż do roztopienia się sera, co jakiś czas mieszając  - będzie to zaledwie kilka minut


PODANIE

Zawartość patelni przekładamy na talerz. Pomidora myjemy pod ciepłą wodą i kroimy na cząstki, na koniec dodając go do dania i przyprawiając solą do smaku, jeśli ktoś potrzebuje. Polecam sól morską, która jest zdrowszą "odmianą" soli kuchennej, należy tylko uważać, ponieważ jest od niej bardziej słona.



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do wyrażenia opinii :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...