17 kwietnia 2012

Pełnoziarniste gofry z jabłkami

SKŁADNIKI na 5 gofrów

I ciasto:

1 łyżka - kopiasta - PO
1 łyżka - kopiasta - PŻ
1 łyżka OP
1 łyżka OŻ
1 łyżka SL
1 łyżka ZP
1 łyżka oliwy z oliwek
1/2 jajka
niecałe 200g kefiru
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

II nadzienie:

1 jabłko
1/2 łyżki miodu
cynamon
rodzynki
kefir


PRZYGOTOWANIE

Jabłko myjemy pod ciepłą, bieżącą wodą. Ścieramy do garnka na dużych oczkach, dodajemy miód i cynamon - dusimy na małym ogniu co jakiś czas mieszając (przez czasz przygotowywania ciasta i pieczenia pierwszych gofrów).

Wszystkie składniki z I części mieszamy w małej misce.

Gofrownicę smarujemy pędzlem nasączonym oliwą z oliwek - NIE POMIJAJCIE TEJ CZYNNOŚCI. Jak nie macie pędzla, to może być nawet palcem / nasączonym ręcznikiem, itp. - inaczej placki przykleją się Wam tak jak mnie przy pierwszej turze, bo zapomniałam!
Nakładamy 1,5 łyżki stołowej ciasta na gofra. Pieczemy - nie wiem, ile czasu, bo ja mam kontrolkę w gofrownicy, ale piekłam chwilę dłużej, na pewno nie krócej niż 2min.


PODANIE

Na gofry nakładamy jabłka. Na jabłka kefir, cynamon dla ozdoby i zapachu oraz rodzynki. Po wszystkim możemy się delektować cudownym smakiem :)

 

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do wyrażenia opinii :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...