20 kwietnia 2012

Obiad: ryba gotowana w mleku z brązowym ryżem i pieczarkami

Kiedyś czytałam różne sposoby na przyrządzenie ryb i utkwił mi w zarysie pewien pomysł, mianowicie ugotowania ich w mleku. Pomyślałam: "Ryba w mleku? Dlaczego nie." I spróbowałam. Przepis lekko zmodyfikuję po skosztowaniu go, bo uważam, że z poprawkami będzie lepszy.


SKŁADNIKI na 1 porcję

1/2 woreczka brązowego ryżu
sok z 1/2 cytryny, sól morska, pieprz
1 filet z morszczuka (ja miałam mrożonego)
chude mleko (tak, aby zakryło rybkę)
1 płaska łyżeczka cynamonu
1 ząbek czosnku
250g pieczarek
1 mała cebulka
opcjonalnie oliwa z oliwek lub woda


PRZYGOTOWANIE

Rozmrożoną rybę skrapiamy obficie cytryną, nacieramy solą i zmiażdżonym / wyciśniętym czosnkiem. Kiedy "odleżakuje" przyprawiona przez ok. 2godziny, tniemy ją na kawałki (wielkość jak na zdjęciu) i wrzucamy na patelnię z nagrzanym mlekiem i cynamonem. Gotujemy na średnim ogniu do odpowiadającej nam miękkości - z obu stron. Polecam nie odchodzić zbyt daleko od patelni, ponieważ ryba szybko się przyrządza.

Ryż gotujemy wg instrukcji na opakowaniu - przed podaniem mieszamy z łyżeczką soku z cytryny i pieprzem.

Cebulkę obieramy i kroimy w kosteczkę. Pieczarki czyścimy i kroimy w półplasterki. Grzyby wrzucamy na teflonową patelnię, przyprawiamy solą i pieprzem i chwilę dusimy (pod przykryciem, tak, żeby puściły sok, można z dodatkiem oliwy albo wody), dodajemy cebulkę i dusimy do miękkości obu składników. Pod koniec zabieramy pokrywkę, aby nadmiar wody wyparował.


PODANIE

Wszystkie części składowe dajemy na talerz i tu nadchodzi nasz czas na jedzenie.
Danie robiłam w Wielki Piątek i podczas jego pisania stwierdzam, że muszę znowu je przyrządzić. Nie wspominając o tym, że zupełnie zapomniałam w tym tygodniu o rybach... Jednak teraz będę mieć dylemat: ryba gotowana, czy może pieczona, o to jest pytanie :)




Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do wyrażenia opinii :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...