26 kwietnia 2012

Moc owoców

Słonko świeci, w spiżarce owoce czekają - grzech nie skorzystać. Dlatego też zrobiłam sobie owocowy mus. Jak na moje dzisiejsze samopoczucie - strzał w dziesiątkę. Polecam każdemu, zdrowe, ożywcze i poprawiające nastrój. Ach jaki smak, ach jaki zapach!
Porcja to jedna szklanka jak na zdjęciu. Jeśli ktoś chce, mogę zmierzyć jej pojemność.


SKŁADNIKI na 3 porcje

2 małe pomarańcze albo jedna większa (ok. 180g po obraniu)
100g czerwonych winogron
1/2 dużego grejpfruta
1 średnie jabłko
150ml naparu z mięty
150ml napoju FIT żółtego (biedronka)
8 kostek lodu


PRZYGOTOWANIE

Zaparzamy miętową herbatę. Ja nie mam świeżej więc wykorzystałam tę, trzymając min. 5min z torebką, potem wyjmując ją i schładzając.

Pomarańcze i grejpfruta dokładnie obieramy i pozbywamy się pestek. Winogrona myjemy, jabłko również i obieramy - wyciągamy nasienie. Wszystkie owoce kroimy i wrzucamy wraz z zimnym naparem, sokiem i dwoma kostkami lodu do blendera / miksera. Mój blender - mały, od robota ręcznego - nie poradził sobie z jabłkiem więc starłam je na tarce o małych oczkach. W dodatku miał problem pomieścić wszystko, także polecam te typowej wielkości, które występują jako osobne urządzenie bądź po prostu mikser (u mnie Thermomix), który zawsze się sprawdza - duży i sieka dobrze także jabłka. Jest jeszcze alternatywa dla tych, którzy nie posiadają przyrządu, który rozprawi się z owocami - tarka. Wystarczy obrać owoce i je zetrzeć na tarce. Uwierzcie mi, da się :)


PODANIE

Wrzucamy 2 kostki lodu, mus wlewamy do ulubionej szklanki i volia! ;-) Otwarcie mówię, że dla tych, którzy lubią raczej słodkie desery itp. proponuję dodać coś do osłody np. miód (płynny). Bo dla mnie, która nie słodzę napojów, nie spożywam sztucznych smakowych przetworów, raczej nie piję chemicznych oranżad, napojów i soków jest to wystarczająco słodki mus, ale dla osób, które, jak pisałam, jedzą lub piją słodkie, proponuję coś dodać. Może być również cukier rozpuszczony w herbacie :)

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Fajny mus, lekki i sycący, podoba mi się.Tak sobie Twojego bloga przejrzałam i często trafiasz w mój gust, więc dodaję Cię do ulubionych:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :) Zapraszam w takim razie do korzystania z przepisów i ich modyfikacji. Z chęcią poznam Twoje zdanie po wypróbowaniu ich :)
      A mus jest do tego orzeźwiający - super na upały, a na pochmurne dni, które ostatnio do mnie zawitały, też się sprawdzi w celu poprawy nastroju :-)

      Usuń

Zapraszam do wyrażenia opinii :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...